Medienkontakt

Persbericht downloaden–>

Perspakket downloaden–>

SUZY DELVALLE WORDT INTERIM DIRECTEUR VAN SOCRATES SCULPTURE PARK

Uitgaand directeur van Socrates Sculpture Park, John Hatfield (links), en interim-directeur, Suzy Delvalle (rechts), 2021, afbeelding door Sara Morgan.

Long Island City, NY | 12 juli 2021

Suzy Delvalle is met onmiddellijke ingang benoemd tot interim-directeur van Socrates Sculpture Park. Suzy neemt het over voor John Hatfield, negen jaar uitvoerend directeur van Socrates Sculpture Park, die zijn plannen aankondigde om de organisatie in oktober 2020 te verlaten. Er wordt nog steeds gezocht naar de permanente uitvoerend directeur van het park.

Suzy was meest recentelijk President en Executive Director van Creatief kapitaal, een nationale non-profitorganisatie die innovatieve en avontuurlijke kunstenaars in het hele land ondersteunt door middel van financiering, advies, bijeenkomsten en diensten voor loopbaanontwikkeling. Ze is een fervent pleitbezorger voor kunst en kunstenaars. Met meer dan 20 jaar leiderschapservaring in de culturele sector, heeft ze haar carrière toegewijd aan het vergroten van de impact van op missie gebaseerde organisaties en het creëren van kansen en gelijkheid in de kunst.

Als de tweede directeur in de geschiedenis van Creative Capital hield Suzy toezicht op enkele van de meest dramatische veranderingen in de geschiedenis van twee decennia van de organisatie. Onder haar leiding verhoogde Creative Capital het jaarlijkse exploitatiebudget met 20 procent, ontwikkelde het het bestuur verder met twaalf nieuwe actieve leden en richtte het ook een Nationale Adviesraad op, en breidde het de dienstverlening aan kunstenaars uit door jaarlijkse Creative Capital Awards en retraites in te stellen.

Bij het op zich nemen van deze leidende rol zegt ze: “Ik ben vereerd om Socrates Sculpture Park te steunen in deze overgangstijd en ik wil de Raad van Bestuur bedanken voor deze geweldige kans. John Hatfield heeft de organisatie tijdens zijn negen jaar hier op ontelbare manieren laten groeien, waaronder een verdubbeling van het operationele budget en de personeelsomvang, en het inluiden van nieuwe tentoonstellingen die lovende kritieken hebben gekregen. Ik kijk ernaar uit om samen te werken met de rijke familie van kunstenaars, medewerkers en medewerkers van Socrates, evenals met de omringende gemeenschap.”

"Het bestuur is verheugd dat Suzy in deze belangrijke tijd voor de organisatie als interim-directeur fungeert", zegt Ivana Mestrovic, bestuurssecretaris en penningmeester. "Suzy heeft een schat aan ervaring in het werken met artiesten en gemeenschappen, en we hebben het volste vertrouwen in haar vermogen om Socrates te leiden terwijl we onze zoektocht naar een permanente uitvoerend directeur voortzetten."

John Hatfield, uitvoerend directeur van Socrates Sculpture Park sinds 2012, kondigde in oktober zijn plannen aan om af te treden na negen jaar leiding te hebben gegeven aan het openluchtsculpturenpark. Zijn laatste dag als uitvoerend directeur was vrijdag 9 juli en hij zegt: “Suzy is al vele jaren een gewaardeerde collega in het veld en ik ben verheugd om de teugels aan haar over te dragen. Ik ben enorm trots op de vooruitgang van de organisatie in de afgelopen negen jaar en op alles wat het bestuur, de staf en ik samen hebben bereikt.”

John komt in september naar de faculteit van NYU om een ​​cursus te geven voor hun Graduate Programme in Museum Studies. Terwijl hij andere bezigheden verkent, zal hij ook blijven dienen in een adviserende hoedanigheid over de Socrates' kapitaal project om een ​​permanente structuur in het Park te bouwen. Socrates erkent dankbaar Jimmy van Bramer en Gemeenteraad van New York voor hun recente toewijzing van $ 500,000 voor de voltooiing van dit project.

Het bestuur heeft een Overgangscommissie benoemd en behouden Managementconsulenten voor de kunsten om de zoektocht te leiden.

Over Socrates

Al meer dan 30 jaar is Socrates Sculpture Park een voorbeeld van openbare kunstproductie, gemeenschapsactivisme en sociaal geïnspireerde placemaking. Meer dan 1,000 kunstenaars hebben nieuwe werken gemaakt en tentoongesteld op de vijf hectare aan het water en in de buitenstudio's. Socrates is gratis en 365 dagen per jaar open voor het publiek van 9 uur tot zonsondergang. Het bevindt zich op 32-01 Vernon Boulevard (op Broadway) in Long Island City, New York. Socrates Sculpture Park is een non-profitorganisatie die door NYC Parks een vergunning heeft gekregen om Socrates Sculpture Park, een openbaar park in New York City, te beheren en te programmeren. Covid-19-updates: Socrates blijft op de normale uren open voor het publiek, van 9 uur tot zonsondergang, met gratis toegang. Parkbeleid en updates met betrekking tot gezondheid en veiligheid zijn te vinden op: socratessculpturepark.org/Covid19.

Het park ligt op het voorouderlijk land van de Lenape-, Canarsie- en Matinecock-volkeren.